بسته

۹ راهکار برای سئو که همه باید بدانند

میانگین 0 ستاره از 0 رای
[bsf-info-box icon_size=”32″ heading_tag=”p”]

افزایش بازدید سایت
افزایش بازدید سایت

۱) کلید واژه یا کلمه کلیدی خوب انتخاب کنید.

اولین گام قبل از شروع به نوشتن مطلب این است که عبارت جستجو یا عبارت مورد نظر خود که می‌خواهید پست را برای آن نشان دهید انتخاب کنید. اگر من در مورد “بهترین اسباب بازی نوزاد” می نویسم، باید بفهمم مردم چه چیزی را جستجو می کنند.

ساده ترین راه این کار این است که از Google Keyword Planner استفاده کنید، یک ابزار رایگان است که برآوردی برای هر عبارت جستجو نشان می دهد. (هرچند برنامه ریز کلیدی رایگان است، ممکن است لازم باشد برای دسترسی به یک حساب AdWords تنظیم کنید.)

به عنوان مثال، متوجه شدم که “اسباب بازی های نوزاد زیر ۱ سال” 590 جستجو ماهانه دریافت می کنند – بالاتر از هر ترکیبی از کلمات مرتبط دیگر. با این حال، هنوز آماده نیستم که درباره این موضوع تصمیم قطعی بگیریم. ابتدا باید تحقیقاتی انجام دهم.

۲) تحقیق در رقبا.

حالا که من یک اصطلاح را انتخاب کرده ام سعی می کنم آن را رتبه بندی کنم، من قصد دارم به صورت مخفی این عبارت را در گوگل جستجو کنم یعنی در مرورگر وب خود به سربرگ (“ناشناس” در Chrome، “خصوصی” در Safari و فایرفاکس، InPrivate در اینترنت اکسپلورر)،  بروید و  Google.com را باز کنید. (در شرکت من، ما “حالت خصوصی” را انجام می دهیم، زیرا ما نمی خواهیم گوگل از تاریخچه جستجوی گذشته ما استفاده کند تا تأثیری بر آنچه که در صفحه نتایج جستجو مشاهده کنیم، باشد.)

نگاهی به تمام مطالب در صفحه اول  گوگل بیندازید. 10 نتیجه گوگل (یا بیشتر) رقابای شماست! آنها چه فایده ای دارند؟ آیا می توانید بهتر انجام دهید؟

۳) بهترین مطالب را بنویسید.

اکنون که شما می دانید که چه رقییب هایی دارید، وقت آن است که محتوایی را ایجاد کنید که این افراد را از رقابت بیرون بکشید. این شاید بخش مهمی باشد، اما مهمترینِ آن است. باید شگفت انگیز باشد

من اهمیتی نمی دهم که شما در حال ایجاد یک پست وبلاگ، صفحه فروشگاه تجارت الکترونیک و یا صفحه خرید و فروش باشید. لازم است بهتر از بقیه باشد، در عیر این صورت ، نه گوگل و نه مخاطب شما جذب سایت شما نمی شوند.

۴) کلمه کلیدی را در عنوان صفحه خود قرار دهید.

این باید بی نظیر باشد، اما به هر حال می گویم: عنوان صفحه شما باید حاوی کلمه کلیدی شما باشد، اما این بدان معنا نیست که باید دقیق باشد (هر چند می تواند باشد).

علاوه بر این، عنوان نیز باید به اندازه کافی جالب باشد که مردم واقعا میخواهند روی آن کلیک کنند! یک مثال خوب از سایت پی تی مانی، که یک پست عالی در مورد “پول بیشتری بدست آورید” نوشته است. با این حال، به جای یک عنوان خسته کننده مانند “Make Money Extra،” او عنوان کردخه است که: “52 راه برای بدست آوردن پول بیشتر در اینترنت.” حالا چیزی است که میخواهم بخوانم.

 

۵) کلید واژه را در هدر خود قرار دهید.

شما می توانید بسیاری از صفحات وب را با داشتن یک عنوان بزرگ در بالای صفحه سازماندهی کنید، و سپس چند زیرگروه در سراسر صفحه (مانند زیر سرآیند در این پست).

این سازمان نه تنها برای افرادی که در مقالات وبلاگ نویسی مفید است مفید است، بلکه در نشان دادن Google دقیقا همان چیزی است که پست شما در وبلاگ شماست. بنابراین، مطمئن شوید که کلمه کلیدی دقیق خود را حداقل یکبار در زیر سرآیندهای خود استفاده کنید.

۶) کلید واژه را به نام و alt-tag از تصویر خود قرار دهید.

بعدا، اگر پست وبلاگ شما حاوی تصاویر باشد، می توانید از این تصاویر استفاده کنید تا این ایده را به گوگل درباره موضوع پست خود بسپارید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

نام تصویر
برچسب تصویر alt

برای تغییر نام تصویر، به سادگی نام تصویر را بر روی کامپیوتر خود قبل از آپلود تغییر دهید. به جای یک فایل به نام “2831274.jpg”، شما می توانید آن را به نام “اسباب بازی کوچک 1.jpg” نامگذاری کنید.

برچسب “alt” چیزی است که شما پس از آپلود عکس به وب سایت خود تعیین میکنید. بدون اینکه بیش از حد فنی شود، برچسب alt به سادگی متن است که مرورگر وب نشان می دهد اگر عکس به دلایلی بارگیری نشود.

۷) از کلمه کلیدی در URL و در پست استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های گوگل است که می تواند تعیین کند که چه پست شما در وبلاگ شما است URL است. به عبارت دیگر، ما در مورد آنچه که پس از “.com” در آدرس شما (یا شبکه، .org، و یا هر آنچه که شما استفاده می کنید) صحبت می کنیم. به عنوان مثال، کدام یک از URL های زیر، فکر می کنید که گوگل بهتر است تصمیم بگیرد که آیا یک صفحه خاص نمایش داده شود یا خیر؟

www.ExampleDogToyWebsite.com/9124824834-1
www.ExampleDogToyWebsite.com/small-dog-toys

درست است اگر شما دوم را حدس بزنید. در حالی که سابق ممکن است به طور کامل تلاش های SEO خود را نابود کند، این دومین قطعا به گوگل کمک خواهد کرد دقیقا همان چیزی را که در مورد این پست باشد.

۸) لینک های داخلی را وارد کنید.

اگر شما در مورد بهترین مطالب خود صحبت نکنید، چرا باید هر کس دیگری مراقبت کند؟ به همین دلیل مهم است که بهترین مطالب SEO شما به صورت داخلی با صفحات دیگر در وب سایت شما مرتبط باشد.

بله، این به این معنی است که شما ممکن است نیاز به بازگشت و ویرایش برخی از پست های قدیمی تر برای شامل لینک به محتوای جدید و باور نکردنی است.

۹) مهمترین نکته SEO: دریافت لینک های خارجی.

خب مهمترین بخش دریافت بک لینک است

لینک های خارجی لینک هایی از وب سایت های غیر از خود شما هستند. گوگل به شدت بر روی لینک های خارجی تاکید دارد که چگونه پست خوب است. و این حس می کند، آیا این نیست؟ شما می توانید در طول روز در مورد خودتان و مهارت های خود صحبت کنید، اما هیچ کس به شما اعتقاد ندارد. اما به محض اینکه دیگران درباره شما به شما شگفت زده شوند، دیگران متوجه می شوند.

 [/bsf-info-box]

دکتری ریاضی، 12 سال سابقه سئو و بهینه سازی سایت

پست های مرتبط

10 thoughts on “۹ راهکار برای سئو که همه باید بدانند

  1. تدریس

    وب سایت‌تون قالب خیلی ساده ، خوب
    و همینطور تاثیرگزار هستش، خودتون
    درست کردید؟ میتونید راهنمایی کنید چطور میتونم
    یه همچین قالبی درست بکنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.