پایه های سئو: اصطلاح جستجو چیست؟

اصطلاح جستجو چیست؟

احتمالا هر روز ده ها سوال را در موتور های جستجوی دلخواه خود تایپ می کنید. اما تاکنون متوجه اهمیت این جستجو ها شده اید؟ فهمیدن آنچه مردم در اینترنت به دنبال آن هستند یکی از نکات مهم سئو است. بنابراین، شما باید در ابتدا معنی عبارت جستجو را بدانید، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم!

اصطلاح جستجو چیست؟

اصطلاح جستجو یا عبارت جستجو، عبارت یا عباراتی است که شخصی برای جستجو در اینترنت وارد موتور جستجو می کند. اینها می توانند یک کلمه یا اسم مجزا باشند. یا ترکیبی از کلمات یا سوالات کاملی مانند “سئو منفی یا کلاه سیاه چیست؟“. توجه داشته باشید که هر فرد میتوان سوالات خود را به صورت منحصر به فرد بیان کند، مثلا پنج نفر ممکن است به دنبال یک چیز دقیق باشند اما اصطلاحاتی که به کار می برند با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این، اصطلاحات جستجو می تواند حاوی خطاهای املایی، اعداد جایگزین کلمات یا ترتیب کلمات تصادفی باشند.

قصد جستجو

در حالی که هرکسی یک عبارت جستجو را به موتور جستجو وارد می کند، سعی در یافتن چیزی است. اگر شخصی چیزی را جستجو کند و در نتایج جسجو صفحه ای از سایت شما ظاهر شود و روی آن کلیک کند، در صورتی که با موضوعی که شخص دنبالش میگردد مطابقت نداشته باشد به احتمال زیاد نرخ گزاف گویی افزایش می یابد و شخص به سراغ سایتی دیگر می رود. بنابراین مهم این است که اطمینان حاصل کنیم افراد در صفحه ای با انتظارات خود و آنچه میخواهند روبه رو خواهند شد.
موتور های جستجو به طور فعال سعی در حدس زدن کاربر می کنند، بنابراین رعایت قصد جستجوی درست شانس شما را در رتبه بندی افزایش می دهد. در حقیقت، از آنجا که موتور های جستجو می خواهند دقیقا همان چیزی که افراد به دنبال آن هستند را ازائه دهند، قرار دادن شما به طور اشتباه در یک جستجو می تواند به طور جدی شانس شما را مختل کند. ساده تر بگیم میشه این: شما در مورد فروش لوازم خانگی مطلب نوشتید و در قسمت تگ های مطلب خود کلماتی مانند خرید فالوور اینستاگرام و خرید لایک و هزاران چیز غیر مرتبط با موضوع مطلب خود را قرار دهید! شدیدا توصیه می شود که اینکار را برای جذب ترافیک هیچگاه انجام ندهید!

نکته: همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، اصطلاحات جستجو اغلب برای هر کاربر بی نظیر است، تاکید ها و خطا ها نیز می تواند متفاوت باشد. بنابراین شما باید به آنچه کاربران واقعی انجام می دهند فکر کنید و کلمه کلیدی ایده آل را از آن تقطیر کنید.

موتور های جستجو و اصطلاحات جستجو

کمک به کاربران

موتور های جستجو و اصطلاحات جستجو

روش های مختلفی وجود دارد که موتور های جستجو سعی می کنند به کاربران خود کمک کنند تا آنچه که دنبالش هستند را بیابند. در مرحله اول: عملکرد کامل کردن خودکار وجود دارد: بلافاصله وقتی شروع به نوشتن چیزی کنید، پیشنهاد هایی برای اصطلاحات جستجو که اغلب انتخاب می شوند برای شما ظاهر می شود. این فقط به معنای دستیابی به چیزی نیست، بلکه برای تحقیقات کلمات کلیدی نیز استفاده می شود.

پیشنهاد میکنیم مطلب “پیدا کردن کلمات کلیدی جذاب” را بخوانید

جستجوی پیشرفته

موتور های جستجو امکان جستجوی پیشرفته را فراهم می آورند. مثلا جستجوگر ها میتوانند در عبارات جستجوی خود جای خالی بگذارند، کلمات را از نتایج جستجوی خود حذف کنند یا به دنبال نتیجه از یک منطقه خاص باشند. فقط بخش کمی از کاربران از این ویژگی های موتور های جستجو استفاده می کنند، بنابراین از دیدگاه سئو احتمالا دشوار خواهد بود که این موارد را هم در نظر بگیرید. اما شاید شما بخواهید که به یک کاربر حرفه ای تبدیل شوید تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

تبلیغات موتور جستجو

نکته ای که تحت تاثیر عبارت جستجو قرار دارد این است که آیا صفحه نتایج شامل تبلیغات خواهد بود یا خیز. تبلیغ کنندگان می توانند “کلمات کلیدی” خاصی را برای هدف قرار دادن تبلیغات خود انتخاب کنند. اگر کاربر اصطلاح جستجو را در این قسمت وارد کند، حراج خودکار صورت می گیرد تا ببیند کدام آگاهی یا تبلیغاتی که آن کلمه کلیدی را هدف قرار داده اند، مناسب ترین آنها برای نمایش در صفحه نتایج است. احتمالا بعضی از کلمات کلیدی مانند خرید یخچال و جاروبرقی نسبتن به آموزش ورود به بازی تبلیغات بیشتری خواهد داشت. نتایج ارگانیک تبلیغات (Ads) را پایین می آورد، بنابراین اگر به دنبال کلید های رقابتی هستید باید کمی سخت تر کار کنید.

نتیجه

به نظر خیلی ساده است، اما همانطور که مشاهده کردیم، بیشتر از آنچه انتظار دارید عبارت جستجو وجود دارد. دانستن چگونگی جستجوی کاربران و نحوه عملکرد موتور های جستجو در اصطلاحات جستجو، هنگام اجرای دقیق کلیدواژه به شما امتیاز می دهد. بنابراین حواستان به کاربران خود باشد و درمورد عبارت جستجوی آنها فکر کنید و در مطالب خود به کار گیرید.

منبع: Yoast.com

تگها: ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *