آموزش های سایت

کلمه کلیدی چیست؟ راهنمایی کوتاه برای همگی

کلمه کلیدی چیست: راهنمایی کوتاه برای همگی

در این مطلب ما درمورد کلمه کلیدی صحبت می کنیم. خب بسیاری از افراد دیگر هم وجود دارند که در مورد کلمات کلیدی صحبت میکنند و اهمیت آن را برای سئو بازگو میکنند. اما کلمه کلیدی چیست؟ چگونه نتیجه گیری با شناخت ارتباط دارد؟ این کلمات چه ارتباطی با سئو دارند؟ من در این پست همه چیز را توضیح خواهم داد. پس با من همراه باشید. 🙂 Stemming یا کلمه کلیدی اشاره به توانایی گوگل در درک اشکال مختلف کلمه در یک جستجوی خاص دارد. مثلا اگر از کلمه “خرید” در یک جمله استفاده کنید، ادامه مطلب »
ابزار تست نتایج: نتایج جستجو را بهینه کنید

ابزار تست نتایج: نتایج جستجو را بهینه کنید

گوگل دارای ابزارهای جالبی است، اما دو مورد از ابزارهایش بسیار مهم اند و برای بهتر شدن سایتتان هم به شما کمک می کنند. یکی از این ابزار ها کنسول جستجوی گوگل و دیگری ابزار تست نتایج غنی است. نتایج غنی در دنیای امروز فوق العلاده مهم هستند. هنگامی که داده های ساختاری را به سایت خود اضافه کنید، یک لیست برجسته در SERP ها از سایتتان پیدا میکنید. اگر شما میخواهید داده های ساختار یافته را به سایت خود اضافه کنید، پیشنهاد میکنیم از Yoast SEO استفاده کنید، این افزونه به طور خودکار داده های ساختاری زیادی... ادامه مطلب »
کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل: یک راهنمای ساده برای مبتدیان سئو

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار مهم برای جستجوگر ها است. با این حال برخی از افراد این کنسول را در نگاه اول کمی ترسناک و پیچیده می بینند. در این راهنما اصول اولیه را که برای شروع کار با کنسول باید بدانید، پوشش خواهیم داد. کنسول جستجو ( قبلا Google Webmaster Tools) یک ابزار آنلاین رایگان است که از مجموعه داشبورد تشکیل شده است و نحوه عملکرد سایت شما در گوگل را به شما نشان می دهد.این ابزار به شما امکان می دهد تا به طیف گسترده ای از داده های مهم درباره وب سایت خود دسترسی پیدا کنید. ادامه مطلب »
Google PageRank چیست و چرا هنوز با سئو مرتبط است؟

Google PageRank چیست و چرا هنوز با سئو مرتبط است؟

اگر مدتی در حلقه های سئو جستجو کرده باشید، احتمالا اصطلاح PageRank یا این ادعا که “مرده” را دیده باشید. اگر چه درک این موضوع بسیار آسان است اما هنوز درباره اینکه PageRank این روزها با سئو مرتبط است یا خیر، اختلاف نظر هایی وجود دارد. خب بیایید یکبار برای همیشه این موضوع رو حل کنیم.بله! یا به بیان دقیق تر: نوار ابزار PageRank مرده است. Google Toolbar PageRank یک مقدار عدد رسمی از ۰ تا ۱۰ است که به همه صفحات وب اختصاص داده شده و از طریق نوار ابزار مرورگر Google قابل دسترسی است. ادامه مطلب »
کلمات کلیدی دم بلند

چطور کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم؟ (چرا آنها مهم اند؟)

همه میخواهند بازدیدکنندگان هدفمند برای وب سایت خود داشته باشند. یکی از بهترین راه های انجام این کار، هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند است: عبارت خاصی که مخاطب شما جستجو می کند. کلمات کلیدی با دم بلند عبارت های جستجو هسنتد که مشخص تر (و معمولا طولانی تر) از یک جستجوی استاندارد هستند. تبدیل آنها به نسبت بهتر است چون کاربر دقیقا به دنبال حل مشکل یا رفع خواسته اش می باشد.کلمات کلیدی دم بلند معمولا یک عبارت +۴ کلمه هستند، البته این فورمول چندان دقیق نیست ادامه مطلب »
10 نکته برای بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر : ۸ نکته خلاصه شده که باید بدانید

بهینه سازی تصاویر بخش مهمی از سئو سایت است. درست همانطور که مطالب باید گویای منظور شما باشد، تصاویر هم همینطور هستند. قطعا گذاشتن تصاویری که زمینه رو راحت تو ذهن کاربر بسازه، بسیار مفید خواهد بود. تصاویر در نوشته ها مهم اند، اما باید مرتبط با موضوع نوشته هم باشند. هم شما و هم مخاطبانتان ممکنه هنگام گشت و گذار در وب، یک سری عکس های موفقیت و حال خوش و… را دیده باشید که در چند وب سایت هم همان عکس ها وجود دارند. در این مطلب ۱۰ نکته برای بهینه سازی تصاویر رو آموزش میدیم. ادامه مطلب »
داستان ها و حکایات را به اشتراک بگذارید

چرا و چگونه باید با همدلی محتوا بنویسیم؟

ایجاد محتوا الان میتونه خیلی دشوار باشه. شاید شما هم مثل من ساعت ها با خودتان کلنجار رفته باشید که چطور می توان احساسات واقعی را درک کرد و آن را به محتوا انتقال داد. وقتی که کاربری محتوای شما را میخواهند، در صورتی که احساس کند شما او را درک می کنید و خودتان را در شرایطش قرار داده اید، ممکن است وب سایت یا وبلاگ شما را در لیست دلخواهش قرار دهد و با این حال سایت/وبلاگ شما را دنبال می کند. همدلی کردن چه در دنیای واقعی و چه در نوشته ها، کاربرد خود را دارد. حالا بریم ببینم همدلی چیست. ادامه مطلب »
سئو منفی چیست؟

سئو منفی/کلاه سیاه چیست؟

در این مطلب قصد داریم که به سئو منفی یا همان کلاه سیاه بپردازیم. سایت هایی که به سئو سیاه مشغولند، معمولا در زمان کوتاهی رتبه ی آنچنانی میگیرند، اما این آخر ماجرا نیست؛ بیشتر این سایت ها توسط گوگل مجازات می شوند و مجازات شدن گوگل کلا وب سایت رو از صفحه نتایج جستجو پاک میکنه. بعضی از افراد بدون توجه به اینکه با انجام سئو سیاه چه کار پر ریسکی انجام می دهند، دنبال رتبه هستند. در اینجا سئو سیاه را معرفی می کنیم و دلایلی را برای شما می آوریم که بدانید برای کسب رتبه ی ماندگار نیازی به فریب دادن موتور های جستجو ( گوگل،بینگ،یاهو و…) نیست. ادامه مطلب »
بهبود سرعت وب سایت

سرعت سایت هنوز اهمیت دارد؟

موفقیت در کانالی رسانه ای مانند جستجوی ارگانیک به محتوا بستگی دارد. سایتی که به تولید محتوای مفید مشغول است، توانایی رتبه بندی را دارد. گوگل در به روزرسانی های اخیر، الگوریتم ها را بیشتر در مطالب عالی و لینک های طبیعی متمرکز کرده است. اما متخصصان سئو توصیه های محتوا، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و استراتژی های کسب لینک را تعیین می کنند، باعث کاهش ارزش های فنی مانند سرعت سایت می شوند، در حالی که سرعت سایت هم اهمیت زیادی دارد.نوشتن مطلب مفید برای کسب رتبه در SERP چیزی انکار نشدنی است، اما سرعت سایت هم مهم است. ادامه مطلب »
اندازه گیری موفقیت وب سایت

سئو سایتمان را چطور اندازه گیری کنیم؟

اگر میخواهید بدانید که در سئو سایتتان چقدر موفق بوده اید یا به عبارتی دیگر سئو سایتتان را اندازه بگیرید، با ما همراه باشید. با یک جمله ساده از همین الان شروع میکنیم که قبل از دیدن وضعیت سئو سایتتان بدانید: هر چیزی که قابل اندازه گیری باشد را میتوانید بهبود بخشید! پس با این وجود اگر سئو سایت باب میلتان نبود نگران نباشید، میتوانید آن را بهتر کنید. اندازه گیری سئو بسیار میتواند تاثیرگذار باشد، سئو های حرفه ای همه چیز را از رتبه بندی و تبدیل لینک گرفته تا رضایت و تجربه کاربری بررسی می کنند. در این حالت میتوانند به راحتی اولویت بندی کنند. ادامه مطلب »
۱ ۲ ۳