چطور کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم؟ (چرا آنها مهم اند؟)

کلمات کلیدی دم بلند

همه میخواهند بازدیدکنندگان هدفمند برای وب سایت خود داشته باشند. یکی از بهترین راه های انجام این کار، هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند است: عبارت خاصی که مخاطب شما جستجو می کند. در این مطلب، نگاه دقیق تری بر اینها خواهیم داشت:

  • کلمات کلیدی دم بلند چیست؟
  • چرا آنها برای مشاغل مهم هستند؟
  • ۵ روش برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند
  • چه چیزی باعث میشود یک عبارت کلیدی دم بلند عالی شود
  • نحوه هدف قرار دادن
  • اصطلاحات دم بلند در وب سایت خود

کلمات کلیدی دم بلند چیست؟

کلمات کلیدی با دم بلند عبارت های جستجو هسنتد که مشخص تر (و معمولا طولانی تر) از یک جستجوی استاندارد هستند. تبدیل آنها به نسبت بهتر است چون کاربر دقیقا به دنبال حل مشکل یا رفع خواسته اش می باشد.

ویژگی های کلمات کلیدی دم بلند:

  • آنها از کلمات بیشتری تشکیل شده اند
  • آنها معمولا حجم جستجوی کمتری دارند
  • نرخ تبدیل آنها بیشتر است
  • ترافیک بیشتری کسب می کنند

کلمات کلیدی معمولا یک عبارت +۴ کلمه هستند، البته این فورمول چندان دقیق نیست. همین الان که این مطلب را میخوانید شاید از کلمه کلیدی دم بلند برای یافتن سایت ما استفاده کرده باشید. 🙂 راهنمای ما را برای یافتن کلمات کلیدی جذاب فراموش نکنید.

چرا اصطلاحات دم بلند مهم تر هستند؟

کلمات کلیدی دم بلند از کلمات کلیدی استاندارد مهم تر هستند، چون این کلمات به شما در گرفتن بازدیدکننده هدفند کمک زیادی می کند. مثلا شخصی در نصب ویندوز گیر کرده است، او خطایی که با آن مواجه شده است را کامل می نویسد تا سایتی را که راهنمای رفع ارور را گذاشته است پیدا کند.

نوع دیگری از کلمات کلیدی دم بلند وجود دارد که میخواهند کاری را انجام دهند. مثلا برای شروع بلاگ یا خرید دامنه یا ساختن یک لیست ایمیل. خیلی طول می کشد تا کسی این کلمات را جستجو کند اما با جستجو کردن آنها ترافیک واقعی می گیرید. این کلمات کلیدی باعث افزایش POI (بازده سرمایه گذاری) می شود، به ویژه اگر بتوانید برای کلمات کلیدی دم بلند محبوب و مرتبط، رتبه خوبی کسب کنید.

چطور کلمات کلیدی دم بلند رو پیدا کنیم؟

حالا نوبت به یافتن کلمات کلیدی دم بلند میرسه. همین الان ۴ مرحله ساده برای یافتن این کلمات وجود دارد. وقت آن رسیده تا کار را برای یافتن بازدیدکنندگان هدفمند وب سایتتان انجام دهبد:

۱- اصطلاحات پایه خود را پیدا کنید

بیایید با یک سوال ساده شروع کنیم: چه اصطلاحی وب سایت شما را به بهترین وجه توصیف می کند؟ پاسخ شما باید محصول یا خدمات باشد. در زمینه ای که کار می کنید میتونید خدماتتون رو ارائه بدید یا محصولی که دارید را به فروش برسانید. تمام کلمات کلیدی شما بر پایه این اصطلاح است.

مطمئن نیستید که اصطلاحات پایه شما باید چه باشند؟

مثلا افرادی که از شما خرید کرده اند، چطور شما را توصیف میکنند؟ این یک مثال عالی برای پیدا کردن اصطلاحات پایه هست، از مشتریان خود بخواهید در نظرسنجی شرکت کنند. به یاد داشته باشید که هدف شما جذب افراد بیشتری شبیه به افرادی هست که الان مشتری شما هستند!

۲- از ویژگی جستجوی مرتبط گوگل استفاده کنید

وقتی شروع به تایپ کردن یک سوال می کنید گوگل یک کادر پیشنهادی را ظاهر می کند، شما پیشوند/پسوند را به اصطلاح پایه خود اضافه کنید، مانند:

  • چیست
  • نحوه/روش کار
  • بهترین
  • برای
  • چرا

سپس به آن پیشنهادات نگاهی بیاندازید. به عبارات دم بلند که ممکن است مشتریان در جستجوی آن باشند، توجه کنید:

همچنین کلمات کلیدی دم بلند را میتوانید در قسمت People پیدا کنید:

کلمات کلیدی دم بلند را در People also ask پیدا کنید

منبع دیگری برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم بلند، نتایج مشابه در صفحه نتایج Google است. این صفحه در پایین صفحه وجود دارد:

از قسمت People برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید

نکته: روی هر یک از سوالات موجود در People کلیک کنید تا سوالات جدیدی ظاهر شوند.

هر دو روش به شما نشان می دهد که چه افرادی قبلا این موارد را جستجو کرده اند. به این فکر کنید که آیا میتوانید این موارد را به لیست هدف خود اضافه کنید یا خیر.

۳- اصطلاح پایه را با یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی آنالیز کنید

به KWFinder بروید و اصطلاح پایه خود را وارد کنید. دسته ای از کلمات کلیدی را در کنار اطلاعات مهم دیگری مانند حجم جستجو و لیستی از رقبا که در حال حاضر آن نتایج را برای خود گرفتند را خواهید دید.

با KWFinder کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید

علاوه بر پیشنهادات اصلی، می توانید از برگه تکمیل خودکار یا سوالات استفاده کنید تا کلمات کلیدی دم بلند بیشتری را پیدا کنید. گوگل پیشنهادات را به حداکثر ۱۰ پیشنهاد محدود می کند اما KWFinder همه آنها را در یک لیست نشان می دهد:

با KWFinder کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنید

شما می توانید از ابزارهای رایگان مانند Answer The Public برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید، اما معیار هایی مانند حجم جستجو یا مشکل کلمه کلیدی را نخواهید داشت.

۴- در بازخورد مشتری دنبال اصطلاحات دم بلند باشید

بازخورد مشتری برای مشاغل ارزشمند است. از خودتان بپرسید مشتریان در طی فرایند فروش یا بعد از تبدیل شدن به مشتری از چه عبارت یا عباراتی برای سوال کردن استفاده می کنند؟ ما میخواهیم افراد بیشتری مانند آنها وارد وب سایت شوند و مشکلات خود را حل و در لیست خرید ما جایگاهی در اختیار آنها قرار بگیرد. از مشتری هایتان خیلی راحت می توانید پرس و جو کنید و نظرسنجی ایجاد کنید تا از آنها درمورد چگونگی یافتن سایتتان سوال کنید و با همان سوال ها کلمات کلیدی دم بلند بیابید.

چه چیزی باعث میشود یک عبارت کلیدی دم بلند “عالی”  شود؟

میلیارد ها کلمه کلیدی دم بلند وجود دارد، حالا چطور میتوانید ارزشمند ترین آنها را بیابید؟ به طور کلی یک کلمه کلیدی “عالی”، این سه چیز را در نظر می گیرد:

  • محبوبیت (حجم جستجو)
  • تراکم کلمه کلیدی
  • ارتباط

۱- حجم جستجو

حجم جستجو یک کلمه کلیدی به شما می گوید که در این ماه چند نفر این کلمه را جستجو کرده اند. در اکثر ابزار های تحقیق مانند KWFinder، حجم جستجو وجود دارد.

۲- تراکم کلمه کلیدی

تراکم کلمه کلیدی معیاری است که رتبه بندی یک کلمه کلیدی را توصیف می کند. هر عبارت از ۱۰۰ نمره دارد، هر چند این نمره کمتر باشد رتبه بندی برای آن آسان تر است. بنابراین انتخاب کلمه کلیدی را باید مطابق با کسب و کار و زمینه خود، انجام دهید.

تراکم کلمه کلیدی

۳- ارتباط

اگر محصولی/خدماتی سعی کنید دقیق تر آن را ارائه کنید، مثلا اگر شما یک مکانیک هستید، “جرا AC من کار نمی کند” و “نحوه تبدیل شدن به مکانیک خودرو” کلماتی کلیدی با دم بلند هستند. اما استفاده از کلمه کلیدی اول برای مکانیک ماشین بهتر خواهد بود چون چیزی است که یک مشتری بالقوه دنبال آن است. پس با انتخاب کلمات کلیدی دم بلند مناسب، با مشتری های خود ارتباط مفیدی داشته باشید. انتخاب صحیح بین دو کلمه کلیدی دم بلند، بسیار می تواند مفید باشد.

نحوه هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند

شما کلمات کلیدی دم بلند خود را انتخاب کردید و مطمئن هستید که بازدیدکنندگان ایده ال شما در جستجوی آنها هستند. مرحله بعدی استفاده از آنها در وب سایتتان است. اینکار به گوگل میگوید که شما در مورد چیزی در رابطه با آن کلیدواژه صحبت می کنید و شانس خود را برای رتبه بندی مناسب برای آن کلمات افزایش می دهید.

نکته: هرگز سعی نکنید از کلمات کلیدی مصنوعی در محتوای خود استفاده کنید، صرفا بخاطر اینکه برای آنها رتبه بندی کنید. گوگل به اندازه کافی باهوش هست که این را بفهمد.

در مورد هدف جستجو فکر کنید

اولین قدم برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی، تصمیم گیری در مورد نوع محتوایی است که شما استفاده می کنید. انگیزه شخص جستجو کننده معمولا به چهار دسته تقسیم می شود: دانستن، رفتن، انجام دادن و خرید کردن. در اینجا چند نمونه برای شما آورده شده است:

۱- من میخواهم بخرم

این نوع کلمات مخصوص یک محصول یا خدمات هستند که قصد جستجو را برای خرید نشان می دهد. افرادی که این کلمات را جستجو می کنند به احتمال زیاد دنبال یک پست وبلاگ نیستند، پس بهتر است چنین عباراتی را در صفحه محصولات/خدمات خود قرار دهید.

۲- میخواهم بروم

در این حالت جستجوگر میخواهد به جایی برود. آنها به دنبال اطلاعاتی هستند که آنها را به جایی که میخواهند برساند. این کلمات را با محصول یا خدمات ارائه شده خود مرتبط کنید.

۳- میخواهم بدانم

شخصی که در جستجوی این کلمه است می خواهد بهترین راه حل را برای مشکلش پیدا کند. اگر بتوانید به سوالاتی مشابه در یک راهنمای جامع جواب بدید، گوگل و مشتریان خود را تحت تاثیر قرار می دهید.

۴- میخواهم انجام دهم

شخصی که به دنیال “چگونه” باشد در مورد انجام کاری مشاوره می خواهد. این نوع کلمات حجم جستجوی بالایی دارند و اگر بتوانید توصیه های خود را در یک محتوای آسان برای هضم، بسته بندی کنید بسیار برای وب سایتتان مفید خواهد بود. مانند: راهنمای گام به گام یا آموزش تصویری.

کلمات کلیدی دم بلند مشابه

اگر لیستی از کلمات کلیدی دم بلند داشته باشید و همه یک هدف، حجم جستجوی یکسان و یک چیز را بپرسند، چه اتفاقی می افتد؟ ایجاد یک پست برای هر کلمه کلیدی دم بلند بی فایده است. مثلا “نحوه ایجاد وبلاگ”، “چطور وبلاگ بسازیم” و “چطور یک وبلاگ را راه اندازی کنیم” همه یک هدف مشابه دارند.

اگر قرار باشد سه پست برای سه کلمه کلیدی دم بلند مشابه ایجاد کنید، گوگل پست بهتر را تشخیص نمی دهد و هر سه پست پایین می آیند، اما اگر هر سه اصطلاح را در یک پست قرار دهید، گوگل دقیقا میداند که برای چه چیزی باید رتبه بندی کند. با اینکار شانس رتبه بندی برای عبارات دم بلند افزایش می یابد.

نکته: رتبه بندی کلمات کلیدی را در صفحات منتشر شده بهبود دهید. برای قرار دادن کلمه کلیدی دم بلند که با یک پست منتشر شده تطابق دارد نیازی به جای ایجاد پست جدید نیست، تنها محتوای صفحه را ویرایش کنید تا رتبه بندی را بهبود دهید.

نتیجه

صد ها کلمه کلیدی دم بلند وجود دارد که برای یافتن آنها مراحلی که در این مطلب به اشتراک گذاشتیم رو دنبال کنید؛ سپس آنها را در وب سایت خود قرار دهید تا به گوگل و مشتریان خود بگویید که اطلاعات شما برای هر کسی که در جستجوی آن هست، با ارزش است. به زودی شاهد رشد مدوام در ترافیک ارگانیک خواهید بود.

منبع: mangools.com

تگها: ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *