کلیدواژه آدم خوار چیست؟ (جنگ کلمات کلیدی باهم!)

کلمات کلیدی آدمخوار! (جنگ کلمات کلیدی با هم!)

منظورمان از اصطلاح “آدمخوار”  زامبی و خون آشام و… نیست! کلیدواژه آدم خوار کلمه کلیدی است که شما آن را در پست ها یا مقالات مختلفی قرار می دهید که می توانند برای همان کلمه کلیدی در جستجوی گوگل رتبه بندی شوند. اگر پست های زیادی را برای یک کلمه کلیدی پوشش دهید به احتمال زیاد رتبه بندی نمی شوند. گوگل معمولا یک یا دو نتیجه از یک دامنه برای یک کلمه کلیدی  را نشان میدهد. اگر بسیار دامنه قدرتمندی باشید ممکن است به ۳ جستجو ارتقا پیدا کند.

چرا کلمه کلیدی آدمخوار برای سئو بد است؟

اگر نمی توانید کلمه کلیدی خود را بومی سازی کنید، برای رتبه بندی در گوگل با خودتان رقابت می کنید. بیایید اینطور در نظر بگیریم که شما دو پست برای یک موضوع دارید. در این حالت گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام مقاله باید برای آن موضوع رتبه برتر را کسب کند. علاوه بر این، فاکتور های مهمی مانند بک لینک و CTR لطمه می خورند. در نتیجه هر دو رتبه پایین می گیرند. برای پست هایی که کلمه کلیدی تمرکزی آنها دقیقا مثل هم نیست اما یکسان هستند می تواند آدمخواری رخ دهد. مثلا من دو پست راجع به اینکه خوانایی یک عامل رتبه بندی است نوشتم، در این حالت برای گوگل سخت می شود که بفهمد کدام یک از این دو پست مهمتر است.

چطور این مشکل را تشخیص دهیم؟

برای اینکه بفهمیم آیا سایت ما از کلیدواژه آدم خوار لطمه میخورد یا نه، کار آسانی پیش رو دارید. به سادگی یک جستجو کردن برای سایت خود میتوانید بفهمید که سایتتان مشکل کلمه کلیدی دارد یا خیر. با جستجو کردن کلمه کلیدی مورد نظر، شما به راحتی میفهمید که در چه موقعیتی قرار دارید، اگر دو صفحه شما برای یک کلمه کلیدی در نتایج ۱ و ۲ باشند که مشکلی نیست، اما اگر مقالات خود را در موقعیت های ۷ و ۸ پیدا کردید، وقت آن می رسد که مرتب سازی را انجام دهید!

حل مشکل آدمخواری کلمه کلیدی

ما مقاله گسترده Joost که در مورد آدمخوار بودن کلمه کلیدی و مسائل مربوط به آن توضیح می دهد را به طور واضح و در چهار قدم برایتان میگوییم:

  • محتوای خود را حسابرسی کنید
  • عملکرد محتوا را تحلیل کنید
  • تصمیم بگیرید کدام یک را نگه دارید
  • قانون: ادغام، حذف، تغییر مسیر

دو مرحله اول به شما کمک می کند که کدام یک از مقالات را نگه و کدام یک را ادغام/حذف کنید.

ادغام/ترکیب مقالات

اگر دو مقاله هر دو مخاطب یکسانی را به خود جلب می کنند و اساسا داستان مشابهی را بیان می کنند، باید آنها را ترکیب کنید. باز نویسی دو نوشته در یک مقاله جالب محشر است! اینکار به رتبه بندی شما کمک می کند (گوگل عاشق محتوای طولانی و نوشته شده است)، و مشکل آدمخواری کلمه کلیدی هم حل می شود.

لینک داخلی را بهبود بخشید

با ایجاد یک ساختار پیوند داخلی مناسب، می توانید به گوگل در تشخیص مقاله بهتر کمک کنید.شما باید از پست هایی که اهمیت کمتری دارند به پست هایی که مهمتر هستند، لینک کنید. بدین ترتیب گوگل می تواند مقاله مهم تر را تشخیص دهد. ساختار لینک داخلی شما می تواند بخشی از مشکل آدمخواری کلمات کلیدی را رفع کند. شما باید در مورد اینکه کدام مقاله برای شما مهم تر است فکر کنید و از مقاله های مهم و طولانی، به مهمترین مقاله های خود لینک کنید.

کلید واژه آدمخوار و فروشگاه های آنلاین

حال اگر یک فروشگاه آنلاین داشته باشید، دائم نگران صفحات محصول که کلمه کلیدی مشابهی دارند هستید. در مورد فروشگاه های آنلاین این احتمال وجود دارد که چندین صفحه برای محصولاتی که یکسان هستند رتبه بندی شوند. ارائه ساختار سایت در این مورد بسیار مهم است. یک استراتژی خوب این است که از هر صفحه محصول به صفحه گروه خودش لینک کنید(صفحه ای که برای رتبه بندی باید بهینه سازی کنید).

کلید واژه های آدمخوار بر رشد وب سایت ها تاثیر می گذارند

اگر سایتتان بزرگتر شو، احتمال مواجهه کلمات کلیدی با یکدیگر افزایش می یابد. شما در مورد موضوعات مورد علاقه خود می نویسید بدون آنکه از مشابه بودن مقالات خبر داشته باشید، مقاله هایی می نویسید که در آخر شبیه به هم هستند. این همان اتفاقی است که برای خیلی ها رخ داده است. پس وقتی که میخواهید در مورد یک موضوع بنویسید این را مورد نظر داشته باشید که نوشته تان با نوشته های منتشر شده یکی نباشند.

در یک بازه زمانی مناسب کلمات کلیدی خود را بررسی کنید تا از آدمخوار بودن یا نبودن آنها اطمینان حاصل کنید. در حین انجام کار برای بهبود کلمات کلیدی تان احتمالا لازم است تغییراتی در ساختار سایت خود ایجاد کنید یا برخی از نوشته ها را بازنویسی کنید. امیدواریم این مقاله در ریشه کن کردن کلیدواژه آدم خوار به شما کمک کرده باشد، پیشنهاد میکنیم مقاله “پیدا کردن کلمات کلیدی جذاب” را بخوانید.

منبع: yoast.com

تگها: ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *