بسته

نحوه کار گوگل چگونه است؟

میانگین 0 ستاره از 0 رای
[bsf-info-box icon_size=”32″ title=”گوگل چگونه سایتها را رتبه بندی می کند؟” heading_tag=”h1″]موتورهای جستجو دارای دو عملکرد عمده می باشند: 1) خزیدن و ساختن یک فهرست و 2) ارائه آن فهرست به کاربران بر اساس رتبه بندی خاص وبسایتها

سایت های موجود در اینترنت را همانند شبکه ی خطوط مترو تصور کنید

 

هر ایستگاه توقف قطار یک سند منحصر به فرد می باشد (معمولا یک صفحه وب است، اما گاهی اوقات یک PDF، JPG یا دیگر فایل). موتورهای جستجو نیاز به یک راه برای خزیدن کل شهر و پیدا کردن تمام اسیتگاه ها در طول مسیر دارند، بنابراین آنها از بهترین مسیر موجود یعنی لینکهای داخلی و خارجی استفاده می کنند.

ساختار پیوند یا لینک وب به همه صفحات با هم مرتبط می شود

لینک ها اجازه می دهد ربات های خودکار موتورهای جستجو، به نام “خزنده ها” و یا “عنکبوت”، برای رسیدن به میلیاردها دلار از اسناد متصل در وب حرک کنند.

هنگامی که موتورها این صفحات را پیدا می کنند، کد آنها را از آنها رمزگشایی می کنند و قطعات انتخاب شده را در پایگاه داده های عظیم ذخیره می کنند تا زمانی که برای پرس و جو جستجو مورد نیاز است، آنها را ارائه دهند. با انجام این کار فوق العاده، امکان دسترسی به میلیاردها صفحه در یک ثانیه فراهعم می شود، شرکت های موتور جستجو مرکز داده ها را در سراسر جهان ساخته اند.

این انبارهای انحصاری دارای هزاران ماشین با حجم بسیار زیاد اطلاعات بسیار سریع است. وقتی یک شخص در هر یک از موتورهای اصلی جستجو می کند، آنها تقاضای نتایج را بلافاصله می دهند؛ حتی یک تاخیر یک یا دو ثانیه می تواند باعث نارضایتی شود، بنابراین موتورها به سختی می توانند پاسخ ها را به سرعت پاسخ دهند.

موتورهای جستجو ماشین های پاسخ هستند. هنگامی که یک فرد جستجوی آنلاین را انجام می دهد، موتور جستجو یک قسمت از میلیاردها اسناد را مرتب می کند و دو چیز را انجام می دهد: اول، تنها نتایجی را که مربوط به پرس و جو جستجوگر هستند، باز می گرداند؛ دوم، این نتایج را با توجه به محبوبیت وب سایت های خدمت به اطلاعات رتبه بندی می کند. این هم اهمیت و محبوبیت است که فرآیند جستجوگرها به نفع آن است.

موتورهای جستجو چگونه ارتباط و محبوبیت را تعیین می کنند؟

برای یک موتور جستجو، ارتباط به معنای بیش از یافتن یک صفحه با کلمات مناسب است. در روزهای اولیه وب، موتورهای جستجو تقریبا بیشتر از این گام ساده نبودند و نتایج جستجوی با ارزش محدود بود. در طول سالها، مهندسان هوشمند روشهای بهتر برای مطابقت نتایج با پرس و جوهای جستجوگرها را طراحی کرده اند. امروزه صدها عامل موثر بر ارتباط هستند و ما در مورد این مهم در مورد این مهم توضیح خواهیم داد.

موتورهای جستجو معمولا فرض می کنند که محبوب ترین سایت، صفحه یا سند، ارزشمندتر اطلاعاتی که در آن قرار دارد باید باشد. این فرضیه نسبت به رضایت کاربر با نتایج جستجو نسبتا موفق بوده است.

محبوبیت و ارتباطات به صورت دستی مشخص نیست. در عوض، موتورها از معادلات ریاضی (الگوریتم) برای مرتب سازی گندم از فلفل استفاده می کنند و سپس گندم را به ترتیب کیفیت (محبوبیت) رتبه بندی می کنند.

این الگوریتم ها اغلب شامل صدها متغیر هستند. در زمینه بازاریابی جستجو، ما آنها را به عنوان “عوامل رتبه بندی” ارجاع می دهیم.

 آنچه در مورد بهینه سازی و بهترین شیوه سئو می توان گفت، در زیر شرح داده شده است

 [/bsf-info-box][bsf-info-box icon_size=”32″ icon_style=”square” icon_color_bg=”#eaeaea” icon_animation=”fadeIn” hover_effect=”style_2″]گوگل توصیه می کند:
صفحات عمدتا برای کاربران باشد، نه برای موتورهای جستجو. کاربران خود را فریب ندهید یا مطالب مختلفی را به موتورهای جستجو ارائه ندهید تا به کاربران نمایش داده شود، این کار معمولا به عنوان “مخفی کردن” شناخته می شود.
یک سایت را با یک سلسله مراتب روشن و لینک های متنی ایجاد کنید. هر صفحه باید از حداقل یک پیوند متنی استاتیکی باشد.     
یک سایت مفید و اطلاعاتی را ایجاد کنید و صفحاتی را بنویسید که به وضوح و دقیق محتوای شما را توصیف کنند. اطمینان حاصل کنید که <title> عناصر و ویژگی های ALT شما توصیفی و دقیق هستند.
از کلمات کلیدی برای ایجاد URL های توصیفی، انسانی استفاده کنید. ارائه یک نسخه از یک URL برای رسیدن به یک سند، با استفاده از 301 تغییر مسیر یا ویژگی rel = “canonical” برای آدرس تکراری محتوا استفاده شود [/bsf-info-box]

دکتری ریاضی، 12 سال سابقه سئو و بهینه سازی سایت

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.