بسته

7 نکته در مورد موتور های جستجو و نشانه های نگارشی

میانگین 0 ستاره از 0 رای
موتور های جستجو و نگارشی

نشانه های نگارشی اهمیت زیادی دارند. اگر وبسمتر یا صاحب سایت هستید و میخواهید نوشته های مفیدی برای بهینه سازی سایتتان منتشر کنید، پس این مطلب را از دست ندهید. یک موضوع بسیار جالب وجود دارد که به راحتی توسط وبمستر ها و صاحبان سایت اشتباه گرفته می شود. حالا ببینم این موضوع چیه!
ابتدا باید یک چیز رو روشن کنیم، اول برای کاربران خود بهینه سازی کنید بعد برای موتور های جستجو. پیروی از این اصل می تواند شما را به موفقیت بزرگی سوق دهد. با بودن این اصل، سوالات زیادی در مورد نگارش نوشته ها و تاثیر آن بر سئو در ذهنتان ایجاد می شود. هنگامی که بحث نگارش میاد وسط، چند سوال مختلف به وجود میاد که باعث سردرگمی میشه:

  • اول اینکه ما در مورد استفاده از نقطه گذاری در URL صحبت میکنیم؟
  • یا درمورد استفاده نقطه در برچسب های عنوان صحبت میکنیم؟
  • یا بحث ما در مورد نقطه گذاری در دیگر عناصر صفحه مانند توضیحات متا هست؟

چیزی که این سردرگمی رو بیشتر میکند این است که آیا در نوشتن URL، تنها از نقطه استفاده کنیم یا از “جداکننده” و  آندرلاین “_” هم استفاده کنیم؟! در حالی که استفاده از هر دوی آنها پذیرفته می شود، توصیه میکنیم از نشانه ها “-” به عنوان جدا کننده استفاده کنید. ( یعنی به جای www.example_Site.com از www.example-site.com استفاده کنید ) گوگل برای وبمستر ها اطلاعات مفیدی را در راهنمای خود ارائه داده است:

  • هر کلمه ای مهم است. به طور کلی، تمام کلماتی که در نوشته استفاده می کنید، مهم هستند.
  • جستجو همیشه حساسیت خود را دارد. مثلا جستجوی ” زمان های جدید یورک ” همان ” نیویورک تایمز ” هست.
  • به طور کلی، نشانه های نگارشی از جمله @‌#‌$‌%‌^‌&‌*‌)‌(‌ = + / [] و سایر نشانه ها نادیده گرفته می شوند ( البته استثنائاتی هم وجود دارد که در پایین گفتیم )

بعضی از نشانه های نگارشی در جاهای مختلف نادیده گرفته نمی شوند:

  • [++C] یا [#C] هر دو نام زبان های برنامه نویسی هستند.
  • علامت دلار ($) برای نشان دادن قیمت ها.
  • خط تیره (-) بین دو کلمه که به شدت به هم وصل هستند. (یا شاید به عنوان منفی نشان داده شود، مانند 36-)
  • نماد زیرین _ هنگامی که دو کلمه را به هم وصل میکند. (P30rank_ir)

حالا میرسیم به 7 نکته موتور های جستجو و نگارشی

1- استفاده از لوله “|” در برچسب های عنوان خوب است، به شرطی که بیش از حد نباشد. یک عنوان خوب نوشته میتواند شامل لوله “|” به عنوان جداکننده عناصر عنوان باشد. مثلا عنوانی با استفاده از لوله اینطوری در میاد:  نکات نگارشی در نوشته سئو | بهینه سازی وب سایت. آنچه باید در نظر داشته باشید این است که از جداکردن کلمات کلیدی با “|” در عنوان اجتناب کنید. مانند کلمه کلیدی اول | کلمه کلیدی دوم | کلمه کلیدی #3.

2- استفاده از “،” “:” “-” ، در عنوان مشکلی ندارد. مانند: نکاتی درباره بازاریابی سئو: بهینه سازی در صفحه.

3- از تیزبینی بیش از حد در عناوین و برچسب های توضیحات متا خودداری کنید. باز هم میگوییم تلاش های بهینه سازی خود را صرفا برای موتور های جستجو انجام ندهید، اول کاربران بعد موتور های جستجو.

4- از نشانه های نگارشی که نادیده گرفته نمی شود آگاه باشید. همانطور که در بالا گفتیم نشانه های نگارشی مانند [++C] یا [#C]، علامت دلار ($)، خط تیره (-) و نماد زیرین “_” در جاهای مختلف نادیده گرفته نمی شوند. مانند: #بهترین_سرعت

5- اکثر نشانه های نگارشی برای یک نام دامنه، نشانه های معتبری نیستند. (به جز برخی استثنائات)

6- گوگل نگارشی را نادیده میگیرد. استفاده از نشانه تعجب “!” در برچسب های عنوان هیچ امتیازی به همراه ندارد چون موتور های جستجو به سادگی آن را نادیده می گیرند. گوگل کاراکتر هایخاصی مانند نشانه تعجب، علائم سوال یا علامت @ را تشخیص نمی دهد.

7- عناوین، نشانه های اینترنتی، توضیحات متا و عناوین صفحه را تمیز نگه دارید. به زبان ساده عناوین رو شلوغ نکنین و زیاد از نشانه های نگارشی استفاده نکنید. از نشانه ها یا زیر نویس ها در URL های خود استفاده نکنید همچنین از استفاده بیش از حد از “|” یا “-” در عناوین خودداری کنید.

نشانه های نگارشی مهم اند، اما همانطور که در بالا دیدیم، گوگل (و سایر موتور های جستجو) تعداد زیادی را نادیده میگیرند، اما شما نباید آنها را نادیده بگیرید.

نتیجه

به هر دلیلی برخی از دارندگان وب سایت هنوز سردرگمی زیادی در مورد نشانه های نگارشی دارند و نمی توانند تشخیص دهند که کدام نشانه ها را می توان مورد استفاده قرار داد و کدام یک را نه. پیروی از روش های بالا به شما کمک میکند، اما نکته ای را به خاطر داشته باشید که همیشه محتوای پاک، URL های تمیز و عناوین زیبا را برای صفحات خود ایجاد کنید. در صورت لزوم در برخی جاها از نشانه های عطف استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم این مطلب عالی را در مورد محتوای سئو از دست ندهید.

منبع: jodynimetz

دکتری ریاضی، 12 سال سابقه سئو و بهینه سازی سایت

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.