نحوه بهینه سازی صفحات فرود برای کاربران

صفحات فرود

صفحات فرود بخش مهمی از وب سایت شما هستند. اگر صفحات فرود خود را بهینه کنید، میتوانید هم میزان ترافیک و هم نرخ تبدیل خود را افزایش دهید. بدیهی است که شما باید صفحات را مطابق با مخاطبان خود تنظیم کنید، اما موارد زیادی برای همه صفحات فرود وجود دارد. در این پست، ما بهترین راهکار ها را برای شما آورده ایم!

اول از همه، صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود صفحه ای است که بازدید کنندگان شما از منابعی دیگر مانند موتور های جستجو یا رسانه های اجتماعی “وارد” می شوند. در اصل این صفحه است که میخواهید برای به وجود آوردن یک واکنش خاص از طرف بازدید کننده، مانند خرید یک محصول، عضویت در یک خبرنامه یا حتی کلیک کردن به صفحه دیگری در سایت خود بهینه سازی کنید. البته شما میتوانید کارهای مختلفی را با صفحه فرود خود انجام دهید تا در این زمینه ترافیک بیشتری بدست آورید. در این مقاله ما بیشتر بر چگونگب نرخ تبدیل شما تمرکز خواهیم داشت. اهمیت بهینه سازی صفحات فرود را برای موتور های جستجو دست کم نگیرید!

روی صفحات فرود خود متمرکز شوید

تمرکز روی صفحات فرود از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا در اینجا می توانید محصولات خود را بفروشید، خدمات خود را ارائه دهید و یا تخصص خود را به کار گیرید! فقط توجه داشته باشید که روی نقطه ای که تخصص دارید متمرکز شوید و چیز های مختلف زیادی نگذارید. اگر افراد به دنبال صفحات فرود شما می آیند به این دلیل است که آنان به دنبال چیزی هستند که شما در وب سایت خود ارائه می دهید. باید صفحات فرود خود را طوری بهینه کنید که بازدیدکنندگان را به سمت پرداخت هدایت کنید.
برای اکثر صفحات فرود، تشخیص دادن آنچه میخواهید بسیار آسان است. مثلا اگر محصولی را به فروش می رسانید، صفحه فرود آن محصول باید روی دکمه “افزودن به سبد خرید” که به عنوان فراخوان شناخته می شود متمرکز شود. به مکان، رنگ و متن فراخوانی برای اقدام خود فکر کنید.

عناوین صفحات فرود شما

صفحات فرود شما باید از ابتدا در مورد محصول شما کاملا واضح توضیح دهد. فاصله توجه مردم ۸ ثانیه است، بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که ابتدا همه موارد را در سریع ترین زمان ممکن بگویید.

حتما تیتر و برچسب خود را بهینه کنید. اینها باید هدف اصلی محصول شما را به وضوح ارتباط دهند. برای صفحه فرود خود عنوانی ایجاد کنید که توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کند. نوشتن عناوین و برچسب های مناسب، یک علم خود به خودی است، بنابراین خوب است بهترین حالت ممکن را انتخاب کنید.

تصاویر

گفته می شود تصاویر تاثیر قابل توجهی در پیش نمایش صفحه ی مورد نظرتان به بازدیدکنندگان دارد. اگر محصولات فیزیکی را می فروشید، داشتن تصاویر مناسب در صفحات فرود می تواند تاثیر بسیار بزرگی داشته باشد. به این ترتیب مردم بهتر می دانند چه چیزی می خرند. تصاویر یک جایگزین برایلمس و دیدن محصول در یک فروشگاه فیزیکی است.
یک راه عالی برای افزایش درک مردم از محصول شما، داشتن تصاویر افرادی است که از محصول شما استفاده می کنند. مردم در این حالت می توانند خود را با استفاده از آن پیش بینی کنند. همزمان باید با داشتن یک تصویر خوب آن را بهینه سازی هم کنید، پیشنهاد میکنیم مطلب “۸ نکته خلاصه شده در مورد بهینه سازی تصاویر” را بخوانید.

گزینه های پرداخت

امروزه سایت تجارت الکترونیک شما باید از رایج ترین گزینه های پرداخت پشتیبانی کند. اگر  وب سایت شما دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد، افراد احساس امنیت بیشتری می کنند! اما مهم تر از همه اگر گزینه پرداخت دلخواه آنها در دسترس نباشد یا به نظر نمی رسد، حدود ۶۰% بازدیدکنندگان شما از خرید منصرف می شوند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که علائم و لوگو های پرداخت در صفحات فرود شما به راحتی پیدا می شوند.

بهینه سازی توصیفات

اگر مجوز دارید از عکس های مشتری با توصیفات خود استفاده کنید. آنها به اعتبار شما می افزایند. هر چه توصیفات شما ظاهر بهتری داشته باشد، بهتر عمل خواهد کزد. ناگفته نماند که توصیفات شما باید همیشه معتبر باشد. راه دیگر برای اثبات اینکه آنها واقعی هستند این است که از توصیفات ویدیویی استفاده کنید. استفاده از ویدیو زمان بیشتری می برد، اما فیلم ها واقعا پیام شما را فرا می گیرند. اگر کسانی که از محصولات ما استفاده کرده اند و از آن راضی بوده اند را به دیگران نشان دهید، باعث می شود که به استفاده از محصول شما ترغیب شوند. یکی از راه های انجام این کار نشان دادن توصیفات در صفحه های فرود شماست.

خلاصه

بنابراین به طور خلاصه باید بگیم که اطمینان حاصل کنید صفحات فرود خود را با استفاده از موارد پایین (به شیوه ی درست) بهینه کنید

  • تمرکز
  • عناوین
  • تصاویر
  • گزینه های پرداخت
  • اثبات اجتماعی
  • علائم ایمنی

قبل از اینکه بدانید چه چیزی برای وب سایت شما کار می کند باید در نظر داشته باشید که همه این موارد به فکر و آزمایش واقعی نیاز دارند. موفق باشید و صفحات فرود خود را بهینه کنید!

منبع: Yoast.com

تگها: ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *