بسته

محتوای یتیم چیست؟

میانگین 0 ستاره از 0 رای
محتوای یتیم چیست؟

اگر میخواهید محتوا در گوگل رتبه بندی شود، باید درباره وجود آن محتوا اطلاعات داشته باشید. این یعنی شما (یا یک سایت دیگر) باید به این محتوا لینک دهید و گوگل این لینک ها را دنبال کند سپس مطالب را در فهرست ذخیره کند. بنابراین لینک های متنی را که به مطالب خود اضافه می کنید برای وب سایتتان مهم است، اگر شما محتوای زیادی را منتشر می کنید باید یک ساختمان لینک داخلی عالی داشته باشید. در اینجا ما توضیح خواهیم داد که اصطلاح یتیم چیست و چرا برای سئو اهمیت دارد؟

محتوای یتیم چیست؟

محتوای یتیم شده محتوایی است که هیچ لینکی از سایر پست ها یا صفحات در همان وب سایت دریافت نمی کند. در نتیجه، این محتوا هم برای گوگل و هم برای بازدیدکنندگان سخت پیدا می شود. البته توجه داشته باشید که منظورمان از لینک ها در این مطلب “لینک های متنی” است. اگر محتوا از صفحه اصلی، نقشه سایت یا صفحات و نشانک ها به آن لینک داشته باشد اما فاقد لینک های متنی باشد، همچنان به عنوان محتوای یتیم محسوب می شود. دلیل این امر این است که لینک های متنی زمینه و متن را برای کاربران و موتور های جستجو فراهم می کند، بنابراین ارزش بیشتری دارد.

چرا محتوای یتیم روی سئو شما تاثیر می گذارد؟

برای رتبه بندی محتوا، گوگل آشکارا باید درباره آن آگاهی داشته باشد. موتور های جستجو لینک ها را دنبال می کنند و تمام محتوای صفحات را در فهرست خود ذخیره می کنند. در محتوای یتیم لینک های معنادار داخلی از صفحات دیگر یا پست ها وجود ندارد، بنابراین گوگل این نوع محتوا را با اهمیت کمتری در نظر می گیرد. اگر مقاله ای برای شما مهم است باید آن را برای گوگل و بازدیدکنندگان خود روشن کنید.

محتوای یتیم چگونه ایجاد می شود؟

اگر یک پست وبلاگ جدید می نویسید، آن را منتشر کرده و سپس آن را فراموش خواهید کرد، احتمالا در پست ها و صفحات جدید خود به آن لینک نخواهید داد. آیا این چیز بدی است؟ خوب این به پستی که منتشر کردید بستگی دارد. اگر بخواهید مردم و گوگل این پست را پیدا کنند قطعا چیز بدی است. در این حالت اطمینان حاصل کنید که گوگل و مخاطبان شما می توانند این پست را پیدا کنند. لینک دادن به آن از پست هایی که ترافیک زیادی در موتور های جستجو ایجاد می کنند به گوگل و مخاطبان شما کمک می کند تا به پست وبلاگ شما بروند.

چطور بفهمم محتوای یتیم دارم یا نه؟

میتوانید از افزونه Yoast استفاده کنید و با خرید نسخه ی کامل، در قسمت پست ها بخشی مانند بخش زیر را می بینید:

محتوای یتیم شده

با کلیک روی فیلتر محتوای یتیم، تمام پست هایی که بدون لینک متنی هستند نشان داده می شود. شاید نتوانیم برای همه ی پست ها لینک های متنی اضافه کنیم، اما در پست هایی که باعث ایجاد ترافیک زیادی می شوند میتوانیم لینک هایی را اضافه کنیم. به این ترتیب گوگل و بازدیدکنندگان بهتر می تواند پست را پیدا کنند و آن را بخوانند.

آیا همیشه باید محتوای یتیم را اصلاح کنیم؟

برای برخی از مقالات، وضعیت یتیم بودن اهمیتی ندارد. برخی از ارسال های وبلاگ فقط برای یک بازه ی زمانی کوتاه مهم هستند. در واقع شما باید در نظر داشته باشید که کدام یک از پست های وبلاگتان نیاز به اصلاح دارند یا نه و این کاملا به خودتان و ترافیک هر پستتان بستگی دارد. اگر پستی هنوز اطلاعات مهمی را میتواند به خواننده انتقال دهد و یتیم مانده است، وقتش رسیده تا از یتیمی درش بیارید.

چشم از محتواهای یتیم برندارید!

همانطور که در بالا گفتیم، اگر میخواهید مطالب زیادی بنویسید، ناخواسته می توانید محتوای یتیم را ایجاد کنید. خوشبختانه شما می توانید از افزونه هایی مانند Yoast SEO برای سادگی کار خود استفاده کنید و پست های یتیم را راحت پیدا کنید. همین الان شروع کنید و به محتواهای یتیم برسید.

به خواندن ادامه دهید: محتوای خود را تازه و به روز نگه دارید!

منبع: Yoast.com

دکتری ریاضی، 12 سال سابقه سئو و بهینه سازی سایت

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.