سئو فنی و On-page در سال ۲۰۲۰

سئو فنی و On-Page

در این مطلب به آموزش سئو فنی و On-page می پردازیم. بهبود سئو فنی و On-page از اهمیت زیادی برخوردار است. سئو در صفحه (On-page) شامل لیست کاملی از کار هایی است که باید برای وب سایت انجام شود. سئو در چند سال پیش تنها مربوط به برچسب های متا، مطالب و عناوین بهینه شده بود.
اکنون با وجود اگلوریتم های طولانی، محتوا ، عناوین و توضیحات پر از کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر شده است. اگر می خواهید سئو را یاد بگیرید، لازم نیست مطالب چند سال پیش را هم بخوانید! یکی از پیشرفت های موتور های جستجو این است که درگیری کاربر را در نظر می گیرند.

عناوین متا و توضیحات همراه با کلمات کلیدی تاثیر مستقیمی در رتبه بندی شما ندارد، اما آنها همچنان بر CTR و درگیری کاربری تاثیر می گذارند. بنابراین هنوز هم برای سئو بسیار مهم هستند.

بر چسب های متا (سئو در صفحه)

بر چسب های متا بخشی از کد HTML هستند. آنها محتوای وب سایت را توصیف می کنند. عناوین و توضیحات متا بسیار مهم هستند. بر چسب های متا از نظر فنی اهمیت چندانی ندارند. گول برخی از نوشته ها که می گویند بر چسب های عنوان و توضیحات متا مهم نیستند را نخورید، از طرف دیگر بخاطر داشته باشید که الگوریتم گوگل در صورت نبود توضیحات متا از خود متن کپی می کند.

افزونه ها و ابزار های زیادی مانند (Yoast for WordPress) وجود دارد که محتوای شما را از نظر استفاده از کلمات کلیدی مرکزی در متا، عنوان ها، تراکم عبارت کلیدی، ویژگی های تصویر alt و موارد دیگر تجزیه و تحلیل می کنند. این افزونه ها نکات زیادی را ارائه می دهند، هنگام ایجاد برچسب های متا اطمینان حاصل کنید که به هر دو نکته فنی و بازدید کاربر  توجه کرده باشید.

چند نکته مهم برای برچسب ها و عناوین

  • گوگل توضیحات متا را تا ۱۵۵ کاراکتر نشان می دهد. ( به روزرسانی در مه ۲۰۱۹ )
  • برای خوانایی و ساختار مناسب از h1 و h2 و h3 و… استفاده کنید.
  • پیش نمایش نتایج جستجو را در ابزار هایی مانند شبیه ساز SERP، افزونه های SEO siteCheckup یا WordPrees استفاده کنید

لیست بررسی سئو در صفحه

سئو فنی و On-page بسیار مهم هستند. بیایید با کار هایی که می توانید در WordPress یا هر سیستم مدیرت محتوای دیگری انجام دهید، شروع کنیم.

۱- قبل از شروع به نوشتن نیاز های مردم را پیدا کنید

آیا قصد دارید در مورد موضوعی که افرا جستجو می کنند مقاله بنویسید؟
آیا مطمئن هستید که دیدگاه شما متفاوت و بی نظیر است؟ آیا زمان نوشتن شما مناسب است؟
این سوالات اصلی قبل از شروع نوشتن است و مهم نیست که در یک وبلاگ یا صفحه فروش محصول باشد. روش های زیادی برای کشف وجود دارد. تحقیقات در کلمات کلیدی بخشی اجتناب ناپذیر از آن است،

۲- برچسب ها و هدینگ ها

ایجاد یک برچسب جذاب، توضیحات متا و عناوین.
کلید واژه اصلی باید مربوط به اینها باشد تا کاربران بدانند مطلب شما در مورد چیست.
از توضیحات متا به عنوان یک فرصت عالی برای CTA استفاده کنید. برای CTA شما باید کاربران و موتور های جستجو را متقاعد کنید که روی وب سایت شما کلیک کنند.

یک بار دیگر بگوییم، به تجربه کاربر توجه کنید، از کلمات پر تکرار و ساده استفاده نکنید. به رقبای خود نگاه کنید، تجزیه و تحلیل کنید که چه چیزی در مطلب آنها کم است، سپس با رفع کمبود ها و اضافه کردن دیدگاه های جدید استراتژی خود را بسازید. اینها نکات مهمی برای سئو فنی و On-page هستند.

۳- از پیوند یکتا مناسب استفاده کنید

از پیوند های یکتایی که به صورت خودکار ایجاد می شوند خودداری کنید. مانند:

www.example.com/2017/post318e7a349f6

ار پیوند های مربوط به مطالب و عنوان آن استفاده کنید. مانند:

www.example.com/how-to-bake-pizza

اگر از WordPress استفاده می کنید، می توانید لینک های ثابت را در تنظیمات مشترک تنظیم کنید. متخصصان سئو و وبلاگ نویسان میگویند URL های کوتاه در گوگل رتبه بهتری دارند. البته به نظر ما این مربوط به تجربه کاربر است. اما بدان معنا نیست که یک URL 20 کلمه داشته باشد.

۴- مالتی مدیا ( چند رسانه ای )

اگر میخواهید بازدیدکنندگان را درگیر کنید از تصاویر، اینفوگرافیک ها، نمودار ها و فیلم ها استفاده کنید. آنها منظورتان را بهتر به بازدید کننده منتقل می کنند. مالتی مدیا در هر مطلب ضروری است. استریم ویدیو یکی از داغ ترین بازاریابی طی چند سال اخیر بوده است. علاوه بر این آنها به افراد انگیزه میدهند که مطالب شما را لایک یا به اشتراک بگذارند و در مورد آنها اظهار نظر کنند.

چند نکته مهم برای چند رسانه ای ها:

  • تصاویر را با استفاده از نامگذاری مربوطه، ویژگی های atl تصویر و کاهش حجم تصویر بهینه کنید.
  • بیشتر از فیلم و نمودار ها استفاده کنید.
  • عنوان تصویر و توضیح آن را هم وارد کنید تا کلمات کلیدی مهم را از دست ندهید. ( خزنده های موتور جستجو نمیتوانند ویدیو را ببینند )

۵- لینک های داخلی و خارجی

برای بهینه سازی سئو می توان از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید. با استفاده از لینک های خارجی، منابع مربوط به موضوعتان را به گوگل می دهید. حتما منابع مرتبط و معتبر را لینک کنید.
لینک های داخلی نیز روشی مناسبی برای تبلیغ سایر مقالات یا بخش های وب سایت شما هستند. با اینکار بازدید از آنها اسان تر می شود.
لینک های داخلی همچنین به ربات های گوگل کمک می کند که بهتر ساختار وب سایتتان را درک کنند.

نکات مهم برای لینک های داخلی و خارجی:

  • لینک های خارجی به طور مستقیم باعث بهبود رتبه ی شما نمی شود
    اما استفاده از آنها شدیدا توصیه می شود.
  • بسته به طول محتوا، از ۲-۳ لینک داخلی استفاده کنید.
  • خزنده های موتور جستجو این لینک ها را اسکن می کنند،
    بنابراین از لینک های خراب شده استفاده نکنید ( تقلب نکنید )
  • برای لینک های داخلی از مدل خوشه موضوع استفاده کنید.
مدل خوشه موضوع
مدل خوشه موضوع برای لینک سازی داخلی

۶- بگذارید مردم درگیر شوند

محتوای عالی خودش را به اشتراک می گذارد. این روزا مردم تنبل هستند پس بهتره دکمه اشتراک گذاری همیشه در وب سایت شما باشد.
علاوه بر فیسبوک و تویتر، شبکه های اجتماعی مانند Pinterest و Reddit و بسیاری دیگر را اضافه کنید.

بررسی فنی جستجو گر ها در صفحه

سئو فنی را میتوان به بخشی از سئو درون صفحه که موارد فنی بیشتری دارد طبقه بندی کرد. سئو فنی معمولا به برخی از مهارت های فرد توسعه دهنده نیاز دارد. اما نگران نباشید، کار های زیادی وجود دارد که می توانید در وردپرس به راحتی انجام دهید.

اینها مهم ترین فاکتور های فنی سئو است که باید روی آنها تمرکز کنید:

۱- کنسول جستجو

اتصال سایت خود به کنسول گوگل یکی از اصول اولیه است. اینکار به شما کمک می کند که عملکرد سایت خود را در جستجوی گوگل ببینید و حفظ کنید.
کنسول جستجو به شما کمک می کند تا رتبه بندی کلمات کلیدی، CTR ها، مجازات های احتمالی گوگل و بسیاری از داده های مفید دیگر را برای سئو فنی تجزیه و تحلیل کنید.

Search-console- P30rank.ir
کنسول جستجو سایت

از سایر ویژگی ها می توان به قابلیت استفاده آن در موبایل و انتخاب کردن آنچه به شما نشان داده شود؛ می باشد.

راهنمایی سریع:

  • برای استفاده از ویژگی کنسول جستجو، باید وب سایت تایید شود.
  • کنسول جستجو را به Google Analytics وصل کنید.

۲- سرعت وب سایت

سرعت وب سایت یکی از عوامل رتبه بندی است، بنابراین شما همیشه باید در جهت بهبود آن باشید. مشخص است که ۵۰% از کاربران وب انتظار دارند یک وب سایت در ۲ ثانیه یا کمتر بارگذاری شود. اگر تا ۳ ثانیه بارگذاری نشود، سایت را ترک می کنند.

راهنمایی سریع:

  • سرعت را در PageSpeed Insights تست کنید.
  • بهینه سازی تصویر، فشرده سازی GZIP، فشرده سازی HTML، کوچک سازی JS و CSS را فعال کنید و سعی کنید زمان پاسخگویی سرور را کاهش دهید
  • میزبانی وب با کیفیت نقش بزرگی در سرعت وب سایت دارد، پس حتما یک ارائه دهنده قابل اعتماد را پیدا کنید.

۳- بهینه سازی موبایل

بهینه سازی موبایل یک ضرورت است. جهان از دسک تاپ به موبایل در حال تغییر است. در واقع، اجرای وب سایتی که بهینه سازی نشده بر رتبه بندی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت. نمایه اول موبایل یعنی گوگل از نسخه موبایل وب سایت شما برای رتبه بندی و فهرست بندی استفاده می کند.

راهنمایی سریع:

  • نسخه وب وب سایتتان را در Mobile-Friendly Test امتحان کنید.
  • رتبه بندی کلمات کلیدی خود را در نتایج جستجوی موبایل نظارت کنید.
  • مطمئن شوید نسخه موبایل وب سایت شما جذاب باشد.

همچنین می توانید از AMP استفاده کنید. AMP یک کد HTML با ویژگی های سفارشی است که امکان ارائه سریع تر محتوای استاتیک را فراهم می کند. در سال ۲۰۱۷، AMP از پروژه های اصلی جستجوی تلفن همراه گوگل بود.

۴- نقشه سایت

نقشه سایت به موتور های جستجو کمک می کند تا متحوای شما را ویرایش کنند. نقشه سایت پرونده ای است که در آن همه بخش های وب سایت ذکر شده است. بهتر است هنگام اجرای یک وب سایت بزرگ با ساختار پیچیده یا هنگام استفاده از محتوای غنی از رسانه ها، نقشه سایت داشته باشید.
داشتن نقشه سایت به این معنی نیست که رتبه شما بهتر می شود. به گفته گوگل، نقشه سایت فایده دارد اما هرگز به خاطر نداشتن آن مجازات نمی شوید.

راهنمایی سریع:

  • همه وب سایت ها به نقشه سایت نیاز ندارند.
  • نقشه سایت XML انواع زیادی دارد.
  • نقشه سایت نباید بیش از ۵۰,۰۰۰ URL داشته باشد و نمی تواند بیشتر از ۵۰ مگابایت باشد.
  • نقشه سایت را در فهرست اصلی وب سایت قرار دهید.

۵- ربات ها (Robots.txt)

Robots.txt فایلی است که به خزنده ها می گوید به کدام بخش وب سایتتان دسترسی پیدا نکنند. این فایل در Https://example.com/robots.txt قرار دارد و عمومی است. این فایل برای زمانی که نمیخواهید برخی اسکریپت ها، پرونده ها یا تصاویر غیرضروری فهرست بندی شوند مفید است.

نحوه robots.txt:

User-agent: * (e.g. Googlebot)

Disallow: / (e.g. /images/pizza.png)

راهنمایی سریع:

  • برای مخفی کردن محتوا از موتور های جستجو از robots.txt استفاده نکنید.
  • خزندگان یا ربات های مخرب نباید بتوانند robots.txt را خراب کنند.

نکات مفید برای بهبود سئو فنی و On-page

SEO SiteCheckup ابزاری عالی برای تجزیه و تحلیل سئو در صفحه است. با این ابزار میتوانید یک URL را هر زور تجزیه و تحلیل کرده و گزارش را به صورت PDF دانلود کنید.

Google Tag Manager را برای مدیریت پیشرفته تگ ها تنظیم کنید، بنابراین نیازی به کمک برنامه نویسان وب نخواهید داشت.

HTTPS در مقابل HTTP: گوگل در ۲۰۱۴ اعلام کرد که رتبه وب سایت های HTTPS را ارتقا می بخشد.
امروز ما میدانم که این یک عامل رتبه بندی سبک است که تاثیر کمی بر موتور های جستجو دارد.
با این حال، امنیت یک عامل روانی قوی است. به عنوان مثال Google Chrome وب سایتی که با SSL رمزگذاری نشده است را با عنوان ” امن نیست” بیان می کند که بر تعامل کاربر تاثیر می گذارد.

کانونی سازی URL/IP: کانونی سازی IP زمانی مهم است که یک وب سایت تحت آدرس IP و نام دامنه خود فهرست بندی شود. کانونی سازی URL یعنی Https://example.com به /Https://example.com تبدیل شود.

استفاده از تمامی راهنمایی های ذکر شده در این مطلب به سئو فنی و On-page وب سایت شما کمک قابل توجهی میکند و رتبه ی سایتتان را بهبود می بخشد.

منبع: mangools

تگها: ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *