بسته

لینک با کیفیت چطور ساخته می شود؟

میانگین 0 ستاره از 0 رای

در این مطلب در مورد ایجاد لینک که یکی از مهمترین جنبه های سئو می باشد بحث خواهیم کرد. حالا ببینیم چطور میتوانیم پیوند یا همان لینک با کیفیت بسازیم.
لینک سازی فرایندی برای دسترسی به لینک ها از وب سایت های دیگر است. بک لینک ها پیوند های ابر متن هستند که به عنوان پیشنمایش در بین وب سایت ها استفاده می شوند. این پیوند ها توسط خزنده های گوگل خوانده می شوند و به آنها امکان فهرست بندی محتوا را می دهند.

بک لینک چیست؟-

چرا ایجاد لینک بسیار مهم است؟

موتور های جستجو از لینک ها برای کاوش در وب سایت های جدید و تعیین رتبه کلی وب سایت در SERP استفاده می کنند. بنابراین لینک ها از مهمترین عوامل رتبه بندی هستند.

Google Rankpage

گوگل در سال 1990، PageRank را معرفی کرد، PageRank از تعداد لینک ها برای رتبه بندی کلی وب سایت ها استفاده می کرد. یعنی هر چه لینک ها بیشتر بودند رتبه شما بهتر بود. از آنجایی که این شیوه به راحتی قابل سوءاستفاده بود گوگل با چندین به روز رسانی بر مجازات سازی تکنیک های ایجاد لینک تقلبی تمرکز کرد.امروزه ساخت لینک بیشتر باعت افزایش بک لینک نمی شود، بلکه فقط کفیت لینک باعث بهتر شدن سایت شما خواهد شد.

انواع بک لینک ها
من یک متن لنگر هستم

انواع بک لینک

به طور کلی، دو نوع بک لینک وجود دارد:

بک لینک های Do-follow: این نوع بک لینک ها لینک را به صفحه ای منتقل می کنند.
بک لینک های No-follow: این بک لینک ها هیچ امتیازی به وب سایت لینک شده نمی دهند. آنها به دلیل استفاده از کد rel=”nofollow” به خزندگان میگوید که آن را نخوانند.

متن لنگر

متن لنگر بخش قابل مشاهده و کلیک (همراه با لینک) است که به خزندگان کمک می کند تا صفحه پیوندی را مشخص کنند.
اگر صفحات بیشتری شما را با اصطلاحات خاصی که در متن لنگر استفاده شده اند لینک کنند در رتبه بندی این اصطلاحات در موتور های جستجو به شما کمک خواهند کرد.

خب پس تنها چیزی که نیاز دارید تعداد زیادی بک لینک هست، درسته؟
راه آسونی هم نیست، بهتر است متن لنگر را به صورت طبیعی جلوه دهیم تا Google مجبور به مجازات الگوریتمی ما نشود. ( یعنی در یک متن 300 کلمه ای 200 کلمش رو لینک نکنید 🙂

باید بین انواع لنگر های زیر تعامل وجود داشته باشد:

  • کلمات کلیدی و عبارات
  • مارک ها (مانند P30rank)
  • اصطلاحات مارک دار
  • لنگر های عمومی (صفحه ها)
  • URL های برهنه (مانند P30rank.ir)
  • CTA (مانند “اینجا کلیک کنید” یا “ادامه مطلب”

جنبه های کیفیت بک لینک

گوگل چندین جنبه کیفیت وب سایت ها را در نظر می گیرد، مانند:

  • مدیریت دامنه
  • قدرت صفحه
  • سایر معیار های کیفیت پروفایل لینک

چندین معیار توسط Moz و Majestic وجود دارد که به ما در ارزیابی تقریبی این خصوصیات کمک می کند:

  • قدرت صفحه (PA)
  • نوع دامنه (DA)
  • جریان قابل اعتماد (TF)
  • جریان استناد بزرگ (CF)
جنبه های کیفیت بک لینک

هر چه مقدار اینها بیشتر باشد، کیفیت بک لینک بالاتر است. وقتی به “TF” و “CF” نگاهی بیندازیم، ارزیابی دیگری از پیوند ها دریافت خواهیم کرد.
اولا اگر سایت های قابل اعتماد و قوی را لینک کنید، میتوانید نمرات بالاتری را کسب کنید، در حالی که برخی از سایت ها نمره بسیار پایین تری را به شما می دهند. Citation Flow پیش بینی می کند که یک URL چگونه میتواند بر اساس تعداد سایت هایی که آن را لینک کرده اند، تاثیرگذار باشد.

ارتباط

اگر در یک مطلب لینک های سایتی را میگذارید باید آن لینک ها مربوط به محتوای مطلب باشد. اگر یک وبلاگ در مورد دستور العمل ها بنویسید، بک لینک از فروشگاه لباسشویی بی فایده خواهد بود.

قرار دادن لینک

لینک های درج شده در مقالات اصلی یا بخش ها بهتر از برچسب ها هستند. لینک های مجزا میخواهند از Sitewide با ارزش تر باشند.
لینک های Sitewide در تمام صفحات یک وب سایت مشاهده می شوند. آنها معمولا در بالا و پایین صفحه، سربرگ، نوارکناری یا بلاگر ها قرار دارند. لینک های Sitewide هم برای ایجاد لینک داخلی و هم لینک خارجی عالی هستند.
این لینک های میتوانند ترافیک زیادی ایجاد کنند، فقط مطمئن شوید که از لینک های طبیعی استفاده کرده باشید، یعنی لینک تقلبی نزارید و به یاد داشته باشید که پتانسیل سئو آنها در مقایسه با لینک های مجزا کمی پایین تر است.
علاوه بر جنبه های ذکر شده در بالا، باید طراوت لینک، کیفیت لنگر، محبوبیت و شبکه های اجتماعی را نیز در نظر بگیریم.

راهبرد های ایجاد لینک

به دست آوردن بک لینک با کیفیت کار ساده ای نیست. تکنیک های ساده دیگر کار نمی کنند، بنابراین وبمسترها تلاش زیادی برای به دست آوردن آنها می کنند.
بیایید نگاهی به بهترین کار ها برای بدست آوردن بک لینک در زمان حال بیاندازیم:

ارسال مهمان

روش ارسال مهمان ساده ترین و در عین حال محبوب ترین روش ساخت لینک است. روش کارش هم اینطوریه که شما پستی را مینویسید و آن را در وب سایت های دیگر منتشر می کنید. آن وب سایت محتوای رایگان دریافت می کند و شما یک بک لینک خواهید گرفت. نظیرش همین ویرگول محبوب هست! در این حالت هر دو طرف سود می کنند! برد-برد

در ضمن برای داشتن یک بک لینک خوب با این روش باید وارد زیر را به یاد داشته باشید:

  • از الگو ها استفاده نکنید
  • با اکانت شخصی پست بزارید
  • مباحثی که مرتبط اند و راجبش تحقیق شده است را ارائه کنید.

بک لینک های رقبا

یک استراتژی وقت گیر اما کاملا موثر یافتن مواردی است که برای دیگران مفید است. وب سایت هایی را که به رقبای شما لینک کرده اند را پیدا کنید، محتوای آنها را بررسی کنید، در نهایت محتوای بهتری ایجاد کنید و با مدیران آن وب سایت ها تماس بگیرید تا در عوض وب سایت شما را لینک کنند.

آسان ترین راه برای یافتن بک لینک های رقبا، استفاده از ابزار بک لینک مانند Linkminer است. تمام کاری که باید انجام بدین این است کهدامنه رقیب خود را بنویسید تا ابزار های بسیار مفیدی را در اختیار شما بگذارند. ( توجه کنید که شما جاسوسی نمیکنید بلکه فقط محتوای که آنها انتشار کردند را مشاهده می کنید 😉 )

Linkminer چگونه کار میکند؟

اینکارا رو میتونید با URL مشخص رقیب خود انجام بدید. به ویژه هنگامی که به دنبال فرصت های ایجاد لینک برای یک پست خاص وبلاگ هستید، خیلی مفید خواهد بود. تمام کاری که باید انجام بدید این است که صفحات برتر برای کلمات کلیدی تمرکزی خود را پیدا کنید و بک لینک های اونا رو تحلیل کنید.

Linkminer چگونه کار میکند؟

وقتی که لینک رقباتون رو پیدا کردید، وقتش رسیده که بهترین فرصت ها رو تحلیل کنید. شما باید در نظر بگیرید که:

  • ارتباط لینک – آیا لینک مربوط به مطلب شما است؟
  • قدرت لینک – آیا قدرت لینک و صفحه کافی است؟
  • احتمال تکرار بک لینک – آیا میتوانم همان بک لینک را به دست آورم؟

مرحله بعدی این است که برای تعویض بک لینک رقبای خود، با صاحبان وب سایت تماس بگیرید و از آنها بخواهید که بک لینکتان را به عنوان یک منبع اضافه کنند.

در اینجا برخی دیگر از تکنیک های محبوب ساخت لینک رو براتون آوردیم:

  • ایجاد لینک مبتنی بر محتوا: سعی کنید محتوایی ایجاد کنید بتوانید به طور طبیعی آن را به نوشته های قبلیتان لینک کنید
  • بک لینک های اجتماعی: محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، آن را در فیس بوک به اشتراک بگذارید، بحث و گفت و گو کنید، درباره پست مربوطه نظر بدید و ارتباط برقرار کنید
  • لینک های شکسته: وب سایت هایی را با لینک های غیرفعال پیدا کنید و محتوای خود را به آنها بدهید تا در عوض به شما لینک کنند
  • مقالات روابط عمومی که توسط متخصصان نوشته شده و در پورتال های خبری منتشر شده است، به شما لینک های با کیفیت بالا میدهند اما اینکار بودجه میخواهد و باید بودجه لازم را تهیه کنید و از مرتبط بودن آنها با موضوع شما مطمئن شوید
  • خرید بک لینک از وبلاگ های خاص
  • نوشتن شرح نامه برای محصولی که دارای بک لینک به وب سایت شماست
  • استفاده از بک لینک های تالار گفتمان، سایت های پرسش و پاسخ، نظرات، جمع کننده محتوا، لیست های تجاری و غیره
  • ساختمان لینک کلاه سیاه مانند PBN (شبکه خصوصی وبلاگ)

تکنیک ها و مجازات های کلاه سیاه

بک لینک های خریداری شده و پیوند PBN (شبکه وبلاگ خصوصی) راه دیگری برای ساخت لینک دهنده هستند اما این تکنیک ها کلاه سیاه/خاکستری به حساب می آیند. گوگل ممکن است این الگو ها را تشخیص دهد و وب سایتتان را مجازات کند.
این تکنیک ها کار میکنند اما باید بسیار مراقب باشید و قبل از طی کردن مسیر کلاه سیاه به تمام خطرات احتمالی آن فکر کنید 🙂

مجازات ها

با بروزرسانی الگوریتم Google Penguin از آوریل 2012 شناسایی و مجازات لینک های بد، اسپم و یا کیفیت پایین شروع شد.

مجازات گوگل برای کلاه سیاه
مجازات گوگل برای تکنیک کلاه سیاه چیست؟ | پی سی رنک

با این حال، اگر لینک اسپمی و با کیفیت نساخته اید نگران نباشید، همچنین میتوانید چنین لینک هایی را طوری تنظیم کنید که کنسول ها جستجو آن را رد کنند.

بهترین روش ها

  • مطالب را به طور منظم به هم لینک کنید
  • به جای تعداد زیادی لینک کم کیفیت، چند لینک با کیفیت بسازید
  • توزیع متن لنگر طبیعی را بر اساس نکاتی که در بخش “متن لنگر” گفتیم انجام دهید.
  • از بک لینک گرفتن از وب سایت ها و شبکه های اسپم خودداری کنید
  • سعی کنید بک لینک ها را در مکان های مناسبی بزارید تا ترافیک بهتری دریافت کنید

دکتری ریاضی، 12 سال سابقه سئو و بهینه سازی سایت

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.